close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

העולם היהודי באבל על פטירת הרב

מערכת שורשג חשוון, תשעד07/10/2013

הודעות אבל רבות, מכל גווני הציבור אודות פטירתו של מרן פוסק הדור הרב עובדיה זצ"ל.

תגיות:
העולם היהודי, התורני והפוליטי באבל כבד על פטירת מרן פוסק הדור, הרב עובדיה יוסף זצ"ל.

השר אורי אריאל הודיע-  " אני מתאבל יחד עם כלל עם ישראל על פטירת מרן. ציון במר תבכה וירושלים תתן קולה. עם ישראל כולו מבכה את לכתו של מרן גדול הדור הרב חיים עובדיה יוסף זצוק״ל. היה גדול הפוסקים ומורה ההוראה בדורנו שהקדיש חייו למען תורת ישראל ועם ישראל. זוהי שריפה לכל בית ישראל והסתלקותו הינה חור עצום שנפער בלב האומה״.

ח"כ ניסן סלומינסקי יו"ר ועדת הכספים הודיע ש:"גדולתו בתורה הייתה גדולה מכל פוליטיקה,
אבדתו היא אבדה גדולה לעם ישראל ולתורת ישראל. גם ממרום גדולתו תמיד ידע לראות את האדם הפשוט ומצוקותיו".

חברת הכנסת עליזה לביא הודיעה ש- "הרב עובדיה הוא אחד מגדולי הפוסקים שהמורשת ההלכתית שהנחיל תישאר לדורות רבים. הרב עובדיה יישם בפסיקתו באופן עקבי את עיקרון העל של כוחא דהיתרא עדיף תוך שהוא מפעיל לשם כך את שליטתו המוחלטת בעולם התורה. בזיכרון הלאומי ייזכר הרב עובדיה יוסף כמי שהיה זה עשרות שנים הכתובת האולטימטיבית לפתרון המצוקות ההלכתיות שעלו על סדר היום של החברה בישראל והכל תוך ראייה רחבה של הציבור כולו . כך בתחומי העגונות, הגיור, האישות, הפעלת מוסדות המדינה בהתאם להלכה ועוד מגוון תחומים נרחב. יש לקוות ולשאוף, כי הרוח ההלכתית המאפיינת את פסיקתו לפיו כח דהיתרא עדיף תמשיך להוות עקרון יסוד בקרב פוסקי ההלכה העתידיים".

עם היוודע דבר מותו של הגאון מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל, אמר סגן השר בן דהן:
"פסיקותיו ספריו ותשובותיו הרבים החזירו עטרה ליושנה וזקפו את קומתם של בני הספרדים בעולם כולו. בטוחני שפסקיו ותשובותיו יהיו נר לרגלי תלמידי חכמים ועם ישראל כולו לדורות הבאים. ברוך דיין האמת."

ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר אמר ש- "כואב לי על לכתו של המרן, הרב עובדיה יוסף זצ"ל. הרב היה פוסק גדול ובעל השפעה גדולה על עיצוב דמותו וזהותו של העם היהודי. בחוכמתו ובכישרונו הגדול, ידע לגשר ולחבר בין חלקי העם ולפעול לקרוב לבבות. אני משתתף בצער המשפחה, ובצערם של תלמידיו הרבים, אך בטוח, כי פועלו האדיר יהיה חלק בלתי נפרד בהיסטוריה של העם היהודי. ברוך דיין אמת."

ח"כ תמנו-שטה: "זהו יום עצוב עבור כולנו, בו גדול דור הולך מאתנו. פסיקותיו של עובדיה יוסף היו אמיצות נוקבות ותרומתן לעם ישראל גדולה מאוד. אני מבקשת לחזק את המשפחה, תלמידיו וכלל העם היהודי בישראל ובחו״ל ברגעים קשים אלו. הרב עובדיה יוסף היווה מנהיג רוחני אמיץ וסמל נערץ מזה שנים ארוכות. אני מוקירה לו תודה ומעריכה את ליבו הענק ותבונתו המבורכת שהביאה להתרתן של עגונות רבות ולקביעה שיהודי אתיופיה יהודים לכל דבר ואשר בזכותו התאפשרה העליה ארצה! יהי זכרו ברוך"

 


 


 
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה